پیشکسوت استقلال به دیار باقی شتافت +عکس، فیلم و بیوگرافی
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
پیشکسوت استقلال به دیار باقی شتافت +عکس، فیلم و بیوگرافی
تاریخ : دو شنبه 28 دی 1394
نویسنده : RmZiRn

رضا احدی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال که از دو هفته پیش به دلیل ناراحتی کبد و ریه در بیمارستان ایران مهر بستری شده بود صبح امروز در سن ۵۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

رضا احدی به دیار باقی شتافت +بیوگرافیبه گزارش سلام دلفان، رضا احدی که از چندی پیش به خاطر مشکلات ریوی و از کار افتادن کلیه ها در بستر بیماری بود و از دو روز قبل به کما رفته بود، صبح امروز دوشنبه در سن ۵۳ سالگی به دیار باقی شتافت.

رضا نداف احدی که متولد ۹ آذر سال ۱۳۴۱ در تهران بود، سابقه بازی در تیم های استقلال، باشگاه روت وایس اسن آلمان، ذوب آهن و پرسپولیس را در کارنامه داشت.

احدی در پانزدهم دی ماه جاری به دلیل آنچه خود، “مشکل اعصاب” عنوان می‌کرد در بیمارستان بستری شد، ولی سپس پزشکان عفونت داخلی و عارضه کبد را در بدن وی تشخیص دادند.

وی از دو روز پیش و به دنبال از کار افتادن کلیه هایش به کما رفت و صبح امروز دوشنبه درگذشت.این پیشکسوت فوتبال ایران که به «رودی فولر» ایران مشهور بود، ۱۳ بازی ملی و دو گل زده ملی در کارنامه داشت. ضمن اینکه در تیم های استقلال اهواز، ابومسلم خراسان، کوثر لرستان ، شهرداری زنجان و پیام مشهد مربیگری کرده است. وی در تیم های پایه باشگاه استقلال نیز سابقه مربیگری دارد.

رضا احدی به دیار باقی شتافت +بیوگرافی

مرحوم احدی از معدود لژیونرهای ایرانی بود که در دهه شصت شمسی برای بازی در باشگاهی در آلمان دعوت شد و در لیگ آلمان بازی کرد. احدی همچنین در مدت کوتاهی که مسئول تیم جوانان استقلال بود فوتبالیست هایی مانند وحید طالب لو، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان را به فوتبال ایران معرفی کرد.

رضا احدی به دیار باقی شتافت +عکس و بیوگرافی

نام کامل: رضا نداف احدی
زادروز ۳۰ نوامبر ۱۹۶۲ ‏(۵۳ سال)
زادگاه تهران، ایران
پست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
۱۹۸۰–۱۹۸۶ باشگاه فوتبال استقلال تهران
۱۹۸۶–۱۹۸۷ باشگاه فوتبال روت‌وایس اسن ۸ (۱)
۱۹۸۷–۱۹۹۰ باشگاه فوتبال استقلال تهران
تیم ملی
۱۹۸۲–۱۹۸۴ تیم ملی فوتبال ایران ۱۳ (۲)
دوران مربیگری
۲۰۰۸ باشگاه فوتبال استقلال اهواز
۲۰۰۸–۲۰۰۹ باشگاه فوتبال ابومسلم خراسان
۲۰۰۹ باشگاه فوتبال شهرداری زنجان
۲۰۰۹ باشگاه فوتبال کوثر لرستان
۲۰۱۰–۲۰۱۱ باشگاه فوتبال پیکان تهران (دستیار)احدی با بازی‌های درخشانش خیلی زود و در سن ۱۷ سالگی به تیم ملی دعوت شده و به خاطر شباهت ظاهری به رودی فولر ایران ملقب شد.۲۰۱۱ باشگاه فوتبال پیام مشهد

او در جام ملت‌های آسیا در سنگاپور از بازیکنان ثابت تیم ملی بود، آن زمانی که در سمت چپ استقلال یکه تازی می‌کرد و از بهترین‌های تیم آبی‌پوش تهرانی بود تا تبدیل شود به شعار اول هواداران روی سکوها.

احدی علاوه بر اینکه از نظر فنی از بهترین بازیکنان زمان خود بود، از لحاظ اخلاقی نیز بازیکن نمونه‌ای بود و سرآمد هم‌بازیان روزگار خویش به شمار می‌رفت.

پیشکسوت استقلال پس از بی‌مهری‌های این باشگاه به سمت باشگاه رقیب رفت و مدتی را هم پوشیدن پیراهن پرسپولیس را تجربه کرد و در نهایت با بی‌مهری‌های زیاد از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

به احدی در دوران مربیگری نیز جفای زیادی شد و در حالی که خیلی‌ها از او به عنوان یک مربی آینده‌دار یاد می‌کردند، او در این عرصه نیز به خاطر خیلی از مسائل نادیده گرفته شد. شاید هم حجب و حیای بیش از حد باعث شد تا این پیشکسوت هرگز در فوتبال ایران به حق واقعی‌اش نرسد.

وی در این اواخر به علت مشکلات مالی به مسافرکشی هم روی آورده بود و از این طریق امرار معاش می کرد.

زمان و مکان تشییع پیکر احدی

قرار است مراسم تشییع پیکر رضا احدی صبح فردا از مقابل ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شود.

**پیام مدیر باشگاه آلمانی :رضا احدی! امیدواریم هر چه سریع‌تر سالم شوی

باشگاه روت وایس اسن که تیم فوتبالش اکنون در رقابت‌های لیگ غرب آلمان حضور دارد، چندی پیش و قبل از فوت این پیشکسوت، پس از اینکه از بیماری رضا احدی، بازیکن نامی دهه شصت و هفتاد فوتبال کشورمان، مطلع شد با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد و مراتب ناراحتی خود را از این بابت اعلام کرد.

در همین ارتباط پروفسور دکتر میشاییل ولینگ، رئیس کنونی باشگاه روت وایس اسن بلافاصله بعد از آگاهی از خبر بیماری احدی، در اطلاعیه‌ای عنوان کرد:‌

باشگاه روت وایس اسن با تاسف بسیار از بیماری سخت رضا نداف احدی، بازیکن سابقش مطلع شد.ما برای او آرزوی قدرتی زیاد در این مقطع زمانی سخت را داریم و امیدواریم هرچه سریع‌تر بطور کامل سلامتی خود را به دست آورد.

با تقدیم سلام‌های زیاد از خیابان اسن

باشگاه روت وایس‌اسن با ارسال این پیام نشان داد و ثابت کرد بازیکن ایرانی و ارزشمند سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷ را هیچگاه از یاد نبرده است.

با این حال عمر احدی هیچگاه تا آنجایی قد نداد که حتی زنده بماند و ببیند باشگاه سابقش در اروپا هنوز به یاد او بوده و حتی برایش آرزوی سلامتی دارد.

مشرق
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دانستنی ها , مذهبی ومناسبتی , ورزش , خبر خوان , استقلال , ,
برچسب‌ها: پیشکسوت استقلال به دیار باقی شتافت +عکس، فیلم و بیوگرافی رضا احدی ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» تقویم امرداد ۱۳۹۳: والپیپرهایی برای صفحه دسکتاپ
» دانلود تصاویر وکتور عید فطر Eid Mubarak 02
» دانلود تصاویر وکتور عید فطر Amazing ShutterStock Eid Mubarak
» دلنوشته اي براي امام زمان (10)
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» 28 اندرز در کلام گهربار امیرالمومنین علیه السلام
» دعایی از حضرت رسول هنگام روبرو شدن با مشکل
» دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز
» سال ها جادوگری علی کریمی/گزارش تصویری
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» چرا دوشنبه عید فطر نیست؟+نقشه
» ابر وقتي كه ببارد همه جا مي بارد
» والپیپر های زیبا به همراه تقویم مرداد 1393
» درختی که 40 نوع میوه می‌دهد + عکس
» عملیات جستجوی دو جوان غرق شده در دریاچه زریوار بعد از گذشت 22 ساعت پایان یافت.
» ۲۰ انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال+ تصاویر
» افشاگری بی‌سابقه نکونام علیه قلعه‌نویی
» انتشار متن‌کامل افشاگری نکونام علیه قلعه‌نویی
» اس ام اس های وداع با ماه مبارک رمضان
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» گزارش تصویری طرح های گرافیکی عید فطر
» باشگاه ليورپول فرارسيدن عيد سعيد فطر را به همه مسلمانان تبريک گفت.
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» جدیدترین پیامک ها بمناسبت فرارسیدن عیدسعیدفطر
» جدیدترین پیامک ها بمناسبت فرارسیدن عیدسعیدفطر 2
» دوچرخه‌سواران کوهستان تبریز+تصاویر
» /حال‌و‌هوای مکه‌ومدینه در روزهای آخر رمضان
» دشمن نکونام و دوست قلعه نویی را بیشتر بشناسید
» پیامک های مناسب برای تبریک "عید سعید فطر"
» این گل های زیبا تقدیم به شما
» والپیپیر عید سعید فطر ۹۳
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» دانلود نرم افزار ربنا
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» کیلاً بغیر ثمنٍ لو کان له وعاء
» افسوس شدید استقلال برای از دست دادن این ستاره
» گرچه در پرسپولیس بودم، اما خونم آبی‌ست
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409